Julmaten

Jag började med att förbereda julmaten igår efter jobbet såsom Janssons Frestelse, Ris á la malta och en supersmarrig ungsbakad lax. Just nu håller jag på att koka dom tjocka spjällen innan dom ska in och grillas med god glaze. Har även kokat äggen så det är bara att klicka på lite majonäs sen och lägga på lite färska räkor.

Vad har jag kvar att göra då? Minneslista för mig själv

Koka Potatis

Vad fan det kan omöjligt vara allt som är kvar!? Jag ska inte griljera någon egen skinka i år för det blir så jäkla mycket kvar jämt så jag köpte med mig uppskivad ifrån delin innan jag åkte hem igår.. Sillen har jag inte heller lagt in själv i år utan köpte en färdig burk, köpte även våran himmelskt goda Drömsill & varmrökt lax med peppar ifrån fiskdisken. Rödbetssallad är inköpt även den. Tycker jag är på jobbet så mycket att jag inte orkar fixa så mycket hemma i år.

Gjorde iofs en supersmarrig grönkålsgratäng på jobbet för någon vecka sedan som jag skulle kunna ha gjort men nej det får bli en annan dag, ska även lägga upp receptet på den här sen för den måste ni testa!


 




1
Fridas kök

God fortsättning! Hoppas du har haft en bra jul, Linda! Vad duktig du är som lagar så mycket mat. :-) Att köpa färdigt från delin låter både smidigt och gott, man behöver inte alltid göra allting själv. Det blir jul ändå. Jag har aldrig ätit grönkål, men många säger att det är gott. Så receptet på den gratängen är jag nyfiken på. ;-)