Asiatisk kyckling

Jag gjorde en super smarrig och snabb lunch idag jag tänkte tipsa er om.

Nu har jag inga exakta mått då jag höftar i allt jag gör nästan.. Men smaka dig fram bara!!

Detta är för cirka 1 person:

1 kycklingfilé
1/2 röd lök
2 st färska vitlök
1/3 färsk röd chili (ta bort fröna om du inte vill ha riktig hetta)
1/2 röd paprika
1/2 - 1 matsked färsk riven ingefära (TIPS: skala den med en matsked)

1-2 msk soja
1/2 dl sweet chili sauce
Ytterst lite kalvfond

Hacka ner löken, vitlöken och den röda chilin. Fräs i lite olja och släng sedan ner kycklingfilén. Stek till kycklingen är genomstekt och ha i paprikan, riv i ingefäran, låt fräsa med en stund sen smaksätter du med kalvfond, soja och sweet chili. Låt småputtra en liten stund sen smakar du av ifall du behöver salt/peppar.

Till detta åt jag Risoni som du kokar enligt anvisninarna på paketet, häll av vätskan om det är någon kvar.. Sen häller du i Risonin i stekpannan där du har kycklingmumman, blanda om och NJUT!