Räkor, pasta och pannkakor

 
När jag var hemma hos min arbetskamrat Annsi under Midsommar så fick jag en fantastiskt god lunch som jag försökte mig på idag. Dock vart den inte lika god som hennes pastasås men min var god den med. Den är ganska enkel egentligen men det är väl det enkla som är det godaste!?
 
Nu har jag inga exakta mått eftersom jag höftar jämt, måste bli bättre på det!
 
Grädde
Ädelost, Kvibille
Koka ihop!
 
Pesilja, timjan och rosmarin hittade jag lite ute i min kryddträdgård som jag finhackade och smaksatte såsen med. Krydda med salt/vitpeppar. Red av såsen och ned med räkor, helst handskalade. Jag hade extra stora i frysen så använde dom. ELLER så strör du räkorna ovanpå din tallrik när du haft på pasta och sås.
 
Servera alltså med spagetti, strimlad röd lök, ruccola. några varv med svartpepparkvarnen och jag tog även lite riven parmesan på toppen. MUMS!
 
 
Kevin är inte så förtjust i räkor nu för tiden, han var det när han var yngre. Han tog alltid pizza med räkor på då men nu gillar han inte det alls så det fick bli pannkakor för honom med jordgubbssylt och mjukglassen som jag gjorde häromdagen.
 
Okej, kanske råkade slinka ned en pannkaka för mig med som "efterrätt". Kevin ville även smaka på min mat så han tryckte i sig lite pasta med sås. Både vart mätta och belåtna.