Choklad & Nutella Fudge

 
Jag gjorde dom här fudgen förra året och kommer absolut göra dom i år igen, dom är beroendeframkallande och jag är glad att jag bara gör dom till Jul annars hade jag rullat fram!
 
 
Recept:
 
 • 1,5 dl socker

• 1,5 dl ljus sirap

• 1,5 dl grädde

• 50 g smör

• 2 msk kakao

• 1 tsk vaniljsocker

• 1 dl nutella

Salta jordnötter om man gillar det.

 

Koka upp alla ingredienser utan nutella i en tjockbottnad kastrull, låt det småputtra i cirka 20-30 min.Gör ett kulprov {häll en klick fudge i kallt vatten, blir den fast är den klar} för att se om fudgen är klar. Tag av kastrullen ifrån plattan och rör ner nutella så att den smälter och det blir en jämn smet. Häll upp i en bakpappersklädd avlång bakform. Vill du ha halva fudgen med nötter så rör ned några på ena sidan av formen. Låt kallna och skär sedan i bitar. Fudgen förvaras i kyl och klarar sig runt 2 veckor.
baka - godis