Häagen - Dazs Event

Igår så åkte jag ned över dagen till stockholm för att gå på ett Häagen - Dazs Event och på vägen ned så ringde Cattis som driver bloggen Stockholm Tea House och jag har inte träffat henne sen min födelsedagsfest { del 1, del 2, del 3 } i oktober så vi möttes upp för en lunch på Vapiano i Täby. Såå kul att träffa henne igen och jag ser fram  emot lite mer dejter med denna pingla i sommar.
 
På väg till Hotell Kungsträdgården där eventen var så tog jag vägen genom Kungsträdgården för att fota dom vackra körsbärsblommorna som blommor för fullt.
 
 
 Moi fastnade på bild också.
 
Vi välkomnades med snittar och bubbel...
 
... och MASSOR med glass
 
Mannen som stod för en lärorik dag i glassens tecken var Frederik Zäll, medlem i glassakademin, som släppt X antal kokböcker, driver bloggen Lyxlagat  hos Allt om Mat, och som även är gitarrist i gruppen Eskobar. Mångsysslare deluxe..
 
Någon mer som var med på detta event var Märta von Metzer som är Nordic Brand Manager på Häagen-Dazs.
Supertrevliga både hon och Frederik.
 
 Vi åt och vi åt och vi åt... Ja ni fattar, kan lova att min mage stod rätt ut efter denna kaloribombning. Det var endast 10 st inbjudna bara till detta event och vi var 7 st där så det var ett litet och intimt event, mysigt.
 
 
Men vad var meningen med detta event då!? Joo, Häagen-Dazs lanserade tre nya smaker lagomt tills man kan börja springer runt med bara ben, gluffsar i jordgubbar och bara myser av solens strålar. Så klart passar glassen perfekt in i det gänget. Men inte bara där så klart utan även när man vill sjunka ned i sina favorit mysbyxor och den där slitna T-shirten framför tv:n med en FET glass i handen. Jag kan fortsätta i oändlighet när glassen passar men den passar väl för dom flesta tillfällena!?
 
Summer Berries & Cream, ger en härlig försmak av vår & sommar. Riktigt krämg, god och svår att motstå. Vi fick även testa denna med en syrlig citronsås med basilika. Supergott med syran som bröt av den söta smaken lite och den härliga färska basilikan, mums!
 
Chocolate Salted Caramel, bygger på succén Salted Caramel och i denna uppföljare kombineras len chokladsmak med saltad kolasås och krispiga bitar av knäck. Ja ni hör ju hur underbar denna låter, jag hade redan en förpackning av denna i frysen. Helt otroligt att det ens finns något kvar av den. Vi fick smaka denna glass med en chokladsås på vit chokladsås, man tror kanske att den ska bli för söt med den kombinationen men det var gott och blir även fint på glassen.
 
Cookie & Dough Chip, består av läcker vaniljglass med bitar av kakdeg och chokladfudge, en klassisk kombination som tagits fram för att tilltala en mer vuxen smak. Denna var faktiskt den jag gillade minst men mest för det var för söt för mig så det är en smaksak. Denna fick vi testa med torr rostade valnötter som smaksatts med rörsocker och flingsalt.
Mina favoriter till glass, nötter + salt = K Ä R L E K !
 
I alla av Häagen - Dazs glassar så utesluts onödiga tillsatser. I de tre nya smakerna används endast  de bästa råvarorna bestående av solmogna bär, färsk grädde, den finaste chokladen och kakdeg med härligt tuggmotstånd. I Häagen- Dazs- glass så vispas minimalt med luft in för att försäkra att den är härligt tjock och krämig. Därför bör deras glass tina 10-15 minuter i rumstemperatur för bästa skopbarhet och för att smakerna ska komma till sin rätt.
 
Dom nya smakerna säljs i storleken pint och lanseras i Sverige under våren med start mars. Cirkapriset är 50:- för 500 ml.
 
Fick en fin goodiebag med hem, lär nog klara mig med glass ett tag. Vet en liten kille som kommer bli överlycklig efter han kommer hem efter skolan, han fråga igår om han inte kunde få följa med och smaka glass ha ha.
 
 
Kan lova att jag däckade direkt när jag kom hem igår kväll, känner mig lika trött än så idag blir det en slapp dag och ikväll blir det Mexikansk afton här med bästa Elin & Rickard. Tack till Häagen-Dazs för ett trevligt event och tack till Andrea på Agency för inbjudan. Hoppas på fler  ;)
 
event - glass - häagendazs