Gratinerad chévretoast med smörstekta kantareller

Tips på en god förrätt/snitt inför helgen är denna goding med kantareller, det är kantarellernas tid nu så det är bara att bomba på med det. Enkelt, smörstek kantareller i smör med finhackad vitlök, salta & peppra. Lägg dina kantareller på en skiva bröd och toppa med en skiva chevre.
 
Ställ in plåten i mitten av ugnen på 175 grader cirka 10-15 min.
 
Se vad härligt chevren smält över brödet, jag satte nog i mig 3 st ;) Kevin gillar inte chevre så på hans hade jag prästost ovanpå istället. funkar lika bra. Eller så kan du lägga en bit brie ovanpå. Toppa gärna med finhackade örter.
chevre - dalarna - falun - förrätt - kantareller - matblogg - snitt - toast
19
angelicasvarld.blogg.se

MEn så galet gott det såg ut!!

Svar: Tack Anglica =)
Linda

Terese

OMG så gott! Typ det bästa som finns..

Svar: Ha ha ja typ ;)
Linda

Johanna

Åh, herregud vad jag blev sugen! :D Så enkelt men SÅ gott!

Svar: Precis som det ska vara =)
Linda

Linnea

Mums, det där låter som en dröm!! :D

Svar: Ha ha du får testa :)
Linda

Kai

Ser helt fantastiskt gott ut.. :)

Svar: Tack :)
Linda

SKRIVDIVAN

Snittar och småplock i alla dess slag är det bästa jag vet!! Tack för fina tips.

Svar: JA det är såå gott :). Det var så lite så!
Linda

Johanna Dahlin

Åh så gott det ser ut

Svar: Ja och enkelt :)
Linda

Angelica

Det låter såå gott, måste verkligen testa detta!!

Svar: Det tycker jag verkligen Angelica ;)
Linda

Linnea

Gudars så gott det såg ut! Funderar lite på hur man kan få dem glutenfria...nått förslag?

Svar: Hej Linnea, tack så mycket. Vet du att efter du skrev denna fråga så började mitt huvud snurra direkt och tror jag vill göra ett inlägg om det också, jag tänkte att en superhärlig portabella svamp kan ersätta brödet istället, så lägger man på dom stekta kantarellerna och chevre för att gratinera av det, MUMS! Tack för jag fick inspo av dig;) En superhärlig förrätt som man kan toppa med lite rostade pinje- & valnötter!
Linda

Cindy Hong

Oh my gossshhh! Freaking yummy looking!

Svar: Thx cutie
Linda

Anonym

Mm, det såg riktigt gott ut. Intressant kombination också! Förresten, bara eftersom jag ser felstavningar på det överallt (som chevré till exempel, haha) så kan jag säga att det stavas chèvre ;) och uttalas "chäävr", typ. Tänkte att det kunde vara kul att veta!

Svar: Tack så mycket. Ja jag som jobbat i en delikatess i 9 år vet nog att man kan säga det på väldigt många sätt, dock säger jag inte "chäävr" utan Cheeeevreee hahaha
Linda

Jag

Men åååh så otroligt gott det ser ut!

Svar: Tack snälla :)
Linda

Sofia Nilsen

Holy, frikkin shit det såg gott ut! Tusan...I made myself hungry

Svar: ha ha crazy!
Linda

Johanna Dahlin

Min absoluta favorit!!! Mumms

Svar: Ja det är en favorit här också:D
Linda

Sara Samuelsson

Men vad fantastiskt gott! Chevre och kantarell är ju grymt! Jag brukar göra en liknande variant fast på pizza, brukar också bli gott :)

Svar: Ja det är så gott, mums på pizza har dock inte testat det men kan tänka mig att det är gött!
Linda

Amanda

kanon tips! Älskar både chevre o kantareller, en liten touch av fikonmarmelad och det är pricken på i:ET, mums!

Svar: Mums, det är riktigt gott =)
Linda

Helen

Yammi yammi:) God kombo med kantareller o checre' fina bilder du tar!!

Svar: Ja det är riktigt gott, tack så mycket! :D
Linda

Anna J Fotografi

Åh, ser otroligt gott ut :)

Svar: Tack tack :D
Linda

Tarja Olesen

Ska prova direkt!

Svar: Ha ha härligt Tarja :) Hoppas du kommer gilla det!
Linda