Omelett, aioli & smörstekta grönsaker

Idag fick det bli en enkel lunch och detta är nog knappast den bästa bilden jag lagt upp, känns ganska slarvigt MEN så kan det vara ibland. Tror inte världen går under för det!? Har varit på stan och fixat massa strul på förmiddagen så när jag kom hem åkte stekpannan fram direkt och detta går superfort att göra så det passade mig perfekt. Smörstekt broccoli, zucchini och sparris som smaksatts med färsk chili, salt och vitpeppar. En omelett på endast 2 st ägg för jag hade varken mjölk eller grädde hemma, gick bra ändå. Salt och peppar sen massor med riven parmesan/prästost.. Såsen är en aioli som jag hade färdig i kylen. 10-15 minnuter senare satt jag och åt, där snackar vi fast food!
 
Känner mig till och med stressad när jag skriver detta inlägg, kanske dags att ta en brejk, fokusera på andningen och landa lite i stunden. Sen lär jag jobba, Fikabox bilder på ingång!
dalarna - falun - grönsaker - lunch - matblogg - omelett
4
Kai

Omelett är väl fantastiskt gott? :)

Emilia Åkerberg

Ser riktigt gott ut! :)

Svar: Tack Emilia :)
Linda

Louise

Mums, det där låter som en perfekt middag för mig idag! :D

Svar: Vad blev det för middag nu då?
Linda

ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D