Jag finner inte ord!

Imorse var jag iväg och körde 1 timmes kondition på gymmet och när jag kom hem så gjorde jag nog en av dom godaste mackorna jag ätit i hela mitt liv. Varför i hela friden har jag inte ätit detta förut!? Jag är totalt mållös och blir otroligt besviken om ni INTE testar detta. Mållös av en smörgås, normal tjej!
 
Avokadokräm
Mosa 1 avokado med gaffeln, pressa i lite citronsaft och smaksätt med smokey paprika krydda. Klart.
 
 
 
Ugnsrostade tomater med rosmarin
Sätt ugnen på 200 grader.  Lägg små tomater i en ugnsfast form, slå på lite rapsolja, balsamvinäger, flingsalt, vitpeppar och  färsk rosmarin. Jag använde 3 st grenar tänkte jag skriva ha ha, vad sjutton heter det!? Ja kvistar heter det nog kanske he he.. Rör om och ställ in i ugnen cirka 10-15 min.
 
 
 
Pocherat ägg
Fyll en stor kastrull med vatten. Lägg till en nypa salt och en skvätt vinäger eller ättika. Värm vattnet så att det sjuder/kokar lätt. Knäck ett ägg i en liten skål. Lägg en sked i vattnet och rör upp en virvel med den. Häll sedan i ägget så håller det ihop. Om det inte gör det kan man hjälpa till med skeden. Ta upp ägget med en hålslev och lägg försiktigt det på en bit hushållspapper för att ta bort överskottsvatten.

3 minuter för en rinnande äggula
4 minuter för en krämig äggula
5 minuter för en fast äggula
 
 
 
Sen är det bara att montera ihop smörgåsen. jag använde mig av brödet rågform, ett lager med avokadokräm, lite ruccola, några av dom goda tomtaterna, ägget på toppen sen toppar du med flingsalt, nymald svartpeppar och ringlar över lite av den underbara vätskan ifrån ugnsformen. MAGISKT!
 
 
 
Macka - pocheratägg - smörgås