Uteplatsen är min plats just nu!

Har funnit min plats här hemma just nu, min uteplats. Hänger här från tidig morgon till sen kväll och vilket kanonväder vi haft idag, äntligen lite sol!! Jag gjorde självklart iordning grillen för kvällens middag, man får passa på att grilla när man har chansen att kunna njuta av det goda.
 
Jag vann en sjukt stor kartong med kött ifrån Styckmästar´n för cirka 2 veckor sedan, dom hade en tävling där man skulle skicka in grillrecept och jag vann med min gratinerad brie:). Fick köttet förra veckan och jag fick även denna örtrub samt BBQ glaze som jag testar ikväll. Kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle ta så jag tog båda på köttet, he he. Receptet är framtaget av Andreas Mathiasson som vann årets grillmästare 2013 och medlem i Sveriges vinnande landslag i grill-em 2014. Ört rubben är som den låter, med smak av örter och chili. BBQ Glazen är med smak av chili, whiskey och choklad. Kul att testa lite nytt..
glaze - kött - mitthem - sommar - styckmästarn - uteplats - örtrub