En kväll i solen med trevligt sällskap

God förmiddag, hoppas ni sovit gott? Själv är jag lite seg idag efter att jag druckit några glas vin hemma hos Annsi igår. Hon ringde mig igår på förmiddagen när jag och Madde var ute på promenad så frågade om vi skulle grilla till kvällen och det ville hon. Var länge sen jag träffade henne så jag såg riktigt emot att hänga lite hemma hos henne. Jag älskar verkligen hennes hem, så mysigt, hemtrevligt, jag vill bara flytta in där! Jag var över tidigare på dagen men lite mat då jag hade mängder med grönsaker/frukt etc som vi kunde använda till kvällen. När cyklade över dit senare på kvällen så hade dom så många fina och annorlunda vinflaskor, som inte finns på systembolaget (förutom Amaronen), så jag fick lov att arrangera upp en mysig bild i deras trädgård. Älskar bilden, visst ser den härlig ut!? Som man skulle vara utomlands vid någon vingård nästan, önsketänkande kanske he he.
 
Alla har verkligen webergrill, utom jag. Är jag den enda i världen eller?
Skulle dock behöva en ny grill så nästa grill lovar jag er är en weber.
 
Man hittar alltid små söta detaljer hemma hos Annsi, som denna söta groda i en kruka på uteplatsen och deras feta parasoll vart jag totalt förälskad i, det stod över ett vitt runt bord med 4 st vita söta stolar. Jaa det bordet som vinflaskorna på första bilden står på. Glömde totalt av att ta en helhelts bild.
 
Grillen startades och Lasse fick agera grillmästare.
Oxfilé, fläskfilé, halloumi, champinjonspett, tomathalvor, persika och nektariner skulle grillas.
 
Mumsfillibaba va!!
 
God sallad med färskpotatis och rödbetor var kvällens tillbehör. Tzatziki och ädelostsås var kvällens såser.
 
Blir nästan hungrig av att titta på bilderna;)
 
Jag marinerade frukterna med honung & kanel innan dom grillades, sen åt vi det tillsammans med vaniljglass.
 
Efter maten så vart det en match i kubb, vi lottade och jag spelade tillsammans med Annsi. Skojade med Sara och Lasse om att jag var GRYM på kubb! Så slog jag ned alla kubb och kungen sen vann vi! Ha ha snacka om flyt;). Avslutade kvällen med att Sara gjorde manikyr på mig & Annsi, efter 00-tiden så tackade jag för mig och cyklade hem, såååå trött.
 
Men fick mig en sista bild på en vacker sommarnatt i Falun under cykelturen hem. Snacka om att jag stupade i sängen direkt när jag kom hem och idag känner jag mig riktigt seg. Men det var riktigt trevligt igår så då kan man gott vara lite seg idag. Hoppas ni hade lika mysig Lördag som jag, kram på er..
grillat - solen - sommarkväll