Guldglas med en kärleksfull historia

Igår så jag och sålde grejer på loppis tillsammans med min fina vän Micke och Kevin. När det började närma sig slutet så tittade jag lite vad damen bakom oss hade att sälja och mina ögon kunde inte släppa dessa glas men jag tänkte att jag har så mycket glas hemma redan så jag han inte köpa fler. Dock så är det nästan omöjligt för mig att släppa en sak som jag fått upp ögonen för så jag var dit och tittade på dom igen, frågade även lite om dom och fick reda på att damen hade fått dom av sin granne som var 90 år och hon hade tillsammans med sin man köpt dessa glas när dom hade flyttat ihop för 70 år sedan. Där föll jag pladask, prutade ner dom till 40:- och sen var dom mina. Jag är så nöjd med mina glas, dock glömde jag av den underbara guldkanten högst upp på glaset imorse när jag av bara farten satte in mitt tè i mikron för att värma det. Det började spraka där inne och jag var snabb som en vessla med att öppna dörren, puh! Tur det gick bra...
 
Dessa glas kommer jag vårda med kärlek, precis som deras kärlek till varandra under så många år och jag kan se mängder med underbara drycker i glasen. Inspon flödar..
 
Ljuvlig frukost tillsammans med Kevin på förmiddagen, sen krypte vi tillbaka i säng för att titta på Nils Karlsson pyssling. Hur härlig Söndag är inte det?
frukost