Sesamknäcke med fänkål & rosmarin

Min dator börjar tydligen ge upp {shit!}, mitt redigeringsprogram som jag använder mig av och sätter ihop bilder tar två timmar att öppna och mitt tålamod funkar inte för det men jag lyckades knåpa ihop några bilder i alla fall.
 
Testade att göra sesamknäcke idag, eftersom jag äter genom LCHF nu så blir det inget bröd och jag saknar hårt bröd som sjutton. Detta är ett bra alternativ och dom var supergoda.
 
3 dl sesamfrön
1 dl solroskärnor
60 gram riven ost (gärna lagrad)
1 msk fiberhusk
1 dl vatten
2 ägg
1/2-1 tsk salt
1 tsk fänkål
1 tsk rosmarin
 Flingsalt

Blanda samman alla ingredienser (riv osten grovt och mortla eventuella kryddor), och bred ut på en klädd plåt. Strö flingsalt på toppen och eventuella kryddor. Ställ in i ugnen 170 grader i 20 min. Skär försiktigt önskad form på brödet. Sänk sedan värmen till 140 grader och låt stå 40 min till. Ta ut brödet och känn så det är torrt rakt igenom.
 
 
lchf
1
Koehler

Gud så gott det ser ut!

Svar: Det var det med :) Du får testa att göra!
Linda