Fill me up brownie

Ni vet väl att det är muffinsens dag idag va!? Har ni bakat något? Jag gjorde min egna version så detta är en blanding mellan en muffins och en brownie som man kan fylla med glass. Jag menar vem vill inte fylla en brownie med glass???? Självklart ska ni få receptet så kanske ni kan testa det till helgen;). Går knappast att motstå och kan lova att Kevin smaskade i sig detta glatt. Jag körde med min favoritglass just nu, salty caramel ifrån Häagen-Dazs och han körde med sin favorit, strawberry cheescake den också ifrån H-D. Jag hade även kolasås kvar sen förra veckans bak så det passade utmärkt att ringla den över min glass, mums!
 
 
12 st muffbrownie
{fint påhittat namn va? patent?}
 
100 g smör
2 dl strösocker
1,5 dl kakao
 0,5 tsk vaniljsocker
1 tsk torkat pulverkaffe
0.5 tsk bakpulver
1.5 dl vetemjöl
2 st ägg

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smör och socker tillsammans i en kastrull. Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke.

Häll ner smör- och sockerblandningen i de torra ingredienserna och vispa ihop. Tillsätt äggen och blanda till en jämn smet.

 

Pensla lite olja i botten på en muffinsplåt, detta är för att du ska kunna ta ur dom lättare. Fördela 2/3 av din smet i varje hål. Ställ in formen i mitten av ugnen cirka 10 minuter. När du tar ut plåten så använder du tex baksidan av ett 1/2 dl mått, något som är mindre i formen än själv muffisen i alla fall, pensla lite olja på den baksidan du använder och tryck ned så det blir som en skål. Sen kan du tar ut muffisen lite försiktigt så kallnar dom fortare, om man klarar av att vänta;) Men går lika bra att äta dom lite ljumna.
 
Fyll dessa rackare med din favoritglass eller kanske lite vispad grädde med färska bär, vilket som funkar.
 
When you´re stressed, you eat ice cream, chocolate and sweets. You know why??
Because "stressed" spelled backwards is "desserts".
baka - brownie - glass - muffins - yum
18
Johanna

Mmmm

Svar: Håller med ;)
Linda

Jenniey Love

Ser super gott! Måste testa det någon dag, kramiz<3

Svar: Jaaa gör det =)
Linda

JOSEFINE -

Åh herre min gud vad gott.

Svar: Supergott, du måste testa :)
Linda

Jasmine

Såg himla gott ut!

Svar: Tack :)
Linda

Ronja

mums så gott!

Svar: Oh yes :)
Linda

Emily

Men gud vad gott! Blev så sugen på något sött nu :)

Svar: Haha okej hittade du nått att mumsa på då!?
Linda

Viktoria

Låter helt underbart gott! Tänker mig dem fyllda med gammaldags vaniljglass och färska jordgubbar nu till sommaren.

Svar: Aaaaw mums det är nog supergott :)
Linda

Elina

MEN GIVE ME PLEEEEASE!

Julia

åh va gott!

Svar: Supergott :)
Linda

Alice

Ser ju drömmigt gott ut!

Svar: Tack Alice :)
Linda

Benington.se

Wow! Ser så otroligt gott och chokladigt ut, mums!

Svar: Tack :D
Linda

Fashion Blogazine

Åh herre, vad gott!

Svar: Haha jaaa!! :)
Linda

Malin

Later farligt gott och just salted caramel ar en av mina favoritsmaker pa glass ocksa. Maktigt, sa man kan ju inte ata sa mycket men supergod haha!

Svar: Jaaaa de är ju sååå gott :):)
Linda

Helen

Åhh det dör ser riktigt gott ut:))

Svar: Tack :)
Linda

Mjolkfriabakverk

Ser jättegott ut, snygga bilder!

Svar: Tack så mycket :D
Linda

Junitjej

Vad de ser goda ut!

Svar: Tack :)
Linda

Challizz

herregud, jag DREGLAR!
YUMMIE!!

Titta gärna in på min blogg om min ätstörning och behandling på SCÄ, hjälp mig sprida kunskap om ätstörningar.

Svar: Ha ha tack :) dreggla inte för mycket bara.
Ska kika in hos dig.
Linda

Robex Lundgren

fint

Svar: Tack
Linda