#livsnjutargänget

För en vecka sen ungefär, tror det var förra helgen minns inte riktigt, men då så grillade jag med Elin & Rickard. Har totalt glömt av att lägga upp odm bilderna, men har så mycket bilder så det är lätt att glömma bort. Jag grillade fylld fläskfilé, supergott och enkelt. Bara att skära upp den på mitten, dock inte rakt igenom, sen smetade jag på eko flödeost vitlök, ajvar, soltorkade tomater, persilja och salt. Tryck ihop och linda bacon runt om, jag binder även med bomullssnöre efteråt så att det inte lossnar när man grillar.
 
Jag kör med termomter för att få köttet i rätt temp, orka äta en supertorr köttbit som bara växer i munnen. 70 grader kör jag till i innertemp och låter den vila en stund innan jag skivar upp köttet. OBS, glöm inte att ta bort snöret;).
 
Snart står det inte på förräns man kan sitta här ute och njuta hela kvällarna, som jag längtar!
 
Köpte det här fatet på loppis för 15:-, det ska tydligen tydligen sitta på väggen som dekoration för det sitter ett fäste bakom tallriken, verkar vara handgjort det är inristat med färg i hela tallriken. Jag såg bara framför mig ett vackert fat med en härlig sallad på. Och vips så var den tanke en verklighet.
 
Vi startade middagen med dubbelpanerad steksill med tuttul, gräddfil, lök, persilja och rädisa. Elin & Rickard hade aldrig ätit det och jag tror det vart en ny favorit hos dom. Det är ju bara så gott och så somrigt! Egentligen ska det väl vara nykokt färskpotatis till också men det går lika bra utan.
 
Tzatziki och sötpotatis som vi kört i ugnen, lite länge kanske he he, var kvällens tillbehör.
 
Sen avslutade vi kvällen med god glass illsammans med brownie och kolasås som jag gjorde dagen innan.
 
Recept på det finns här.
 
 
middag - trerätters