Snabb sommartårta

God morgon och grattis på mors dag till alla er fantastiska mammor där ute i världen. Kevin lovade mig frukost på sängen idag men om jag ska vänta på att han ska vakna kommer jag svälta ihjäl så han får överraska mig med något annat under dagen istället. Min pappa var förbi för att hälsa på igår och hade med sig grejer till en tårta som han undrade om jag kunde trolla ihop till Farmor {och farfar}. Så detta är alltså med färdigköpt botten, perfekt om man inte har tiden att ställa sig och göra egna tårtbottnar. Pappa älskar jordgubbstårta med massa grädde så jag gjorde min version av den.
 
Det är bara vispad grädde som jag smaksatt med Kung Markatta vaniljsocker och lite florsocker. Mellan varje lager så är det grädde och skivade jordgubbar.
 
Toppa tårtan med MASSOR av jordgubbar, på med lite hyvlad choklad och dekorera med mynta.
 
Det var 2 st killar här som högg in på den innan tårtan hamnade hemma hos farmor & farfar ha ha.
Men det bästa är om den får stå ett litet tag så den får suga i sig lite av grädde så den inte blir så torr men det går även att ha på lite "festis" på varje tårtbotten innan man lägger på grädden så den blir fuktigare. Då kan man använda sig av äpple eller päron, ett enkelt sätt att få tårtan saftigare om man har bråttom.
choklad - grädde - jordgubbar - morsdag - sommartårta - tårta
2
daniela

ser helt fantastiskt gott ut!!

Svar: Tack Daniela :)
Linda

ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt och jätte fin tårta :)

Svar: Tack Annika :)
Linda