Tomater, chili & jobb sökes!

Igår var jag och Malin upp till Plantagen en sväng. Jag hade fått en gratis bukett med rosor att hämta ut eftersom jag fyllt år och igår var sista dagen att hämta ut buketten och självklart fick jag lov att åka dit. Det var bara det att jag handla desto mer än gratisbuketten var värd ha ha. Två st nya krukor, 1 chiliväxt {fast jag redan har en annan} och en tomatväxt kom jag därifrån med. Men vad gör det när dom är så vackra i mitt köksfönster nu;).
 
Va då lyx att kunna plocka små, söta tomater direkt ifrån fönsterbrädan i köket!
 
Tror jag ska göra inlagd chili, lär ju vara hur gott som helst!
 
Har även rosmarin & timjan i köksfönstret, lyx deluxe!
 
 
Sen tänkte jag bara kolla om någon av mina läsare har något tips på ledigt arbete i närheten eller på distans? Mina timmar på Fikabox räcker knappast till att kunna leva på. Har lite funderingar på att starta eget också men det är fortfarande i funderingens värld. Alla tips är mer än välkomna ♥. Om man inte vill skriva här kan man även maila mig på sweet.kay@hotmail.com. Kram på er..
blogg - chili - dalarna - falun - jobbsökes - matblogg - tomater - örter
2
girltyping.blogg.se

Vad kul med hemodlat, alltid kul :) Och fina bilder, vilken kamera använder du?

Jasmine

Så trevligt med hemmaodlade ingredienser. Själv har jag tre (snart fler) tomatplantor i mitt hem. De växer så bra och jag är mån om att de ska ha rikligt med både vatten och sol. Det tycks ge resultat! :)
Kram

Svar: Jag har en till planta, mycket större i en stooooor kruka i vardagsrummet. Kommer kunna sälja tomater den haha! Kram
Linda