Tortellinigratäng med präst- & ädelost

Igår så fick det bli middag som kastades ihop snabbt för jag och Kevin skulle hinna titta på en Narnia film han har lånat ifrån biblioteket och jag måste säga att middagen vart riktigt god. En enkel tortellinigratäng med massor med goda ostar och vattnet till ska vi inte tala om hur gott det var som var vanligt kranvatten med is, citron och mynta. Innan filmen var slut hade jag hunnit dragit i mig 2 glas och Kevin hade knappt rört sitt vatten he he.
 
Koka tortellini mjuka, häll av vatten och lägg i en smord ugnsfast form. Koka ihop en sås på grädde, prästost, gräddädel, salt & peppar. Red av med maizena. Häll såsen över tortellinin, på med massa färsk timjan och rör om. Riv lite extra prästost på toppen och gratinera i cirka 20 min i mitten av ugnen på 200 grader. Jag hade en blandad sallad till och faktiskt lite ketchup! Det var så himla gott!
 
Visst är det en fin form!? Jag fick den plus en i vitt av Micke i födelsedagspresent. Perfekt storlek för oss som bara är 2 stycken i denna familj.
 
Kolla vad krämig den är, mums! Hade jag haft mer tid hade jag nog brassat på lite knaperstekt bacon och blandat i gratängen också, eller en riktigt rökt och god skinka att blanda samt smörstekt broccoli. Tips!
 
Nej nu måste jag gå och äta frukost, jag drack bara en kopp kaffe imorse när Kevin cyklade till skolan så jag kan lova att min mage skriker efter mat nu. Hoppas ni testar detta enkla och supergoda recept. Kram!
bloggse - dalarna - falun - gratäng - lunch - matblogg - middag - ost - tips - tortellini - tortellinigratäng
4
Oslofru

Mums så gott :D

Svar: Supergott:)
Linda

Jessica

Åh va gott😋 Jag har alltid en förpackning tortellini i kylskåpet. Så lätt att trolla fram en god rätt som dessutom är trevlig att bjuda på, ifall man får oväntade middagsgäster👍

Svar: Precis, för fort går det =)
Linda

Anja Kajtaz

Hej Linda!

Älskar din blogg, gjorde detta receptet i helgen och skulle jag kunna låna receptet och bilderna till blogg. Länkar dig såklart :)

Svar: Hej Anja,
Tack snäll, vad glad jag blir. Kul! Hoppas du gillade rätten? Absolut får du låna bilderna/receptet om du länkar. Kram
Linda

Anja Kajtaz

Tack så mycket Linda! Älskade rätten, super gott! :)

Svar: Härligt=) Jag gillar den också, sen att den är enkelt är bara plus!
Linda