Grillad entrecote med ädelostsås

Pappa var över på middag någon gång förra veckan som jag glömt skriva om och det brukar nästan alltid bli oxfilé men kände för något annat så det fick bli entrecote, älskar att steka kött i grillpannan MEN det här jäkla fläktsystemet i denna lägenhet är totalt värdelöst så brandvarnaren går varje gång och lägenheten fylls av rök os. Inte hjälper det att klaga heller, händer inget för det och det är väl väldigt konstigt med tanke på att dom bytte fläktsystem nyss i hela kåken. Är det inte en prio att fläkssystemet ska funka i en lägenhet? Jag kan inte ens grilla mitt kött utan får ta ned brandvarnaren och OM jag glömmer sätta tillbaka den och det börjar brinna, vad händer då?
 
När det brann i kåken för cirka en månad sedan så funkade fläktsystemet superbra efteråt och man hörde verkligen att det fanns en fläkt och jag tänkte att ska det krävas en brand för att det ska funka? Tog typ en vecka sen var det lika tyst igen, man kan höra kanske 1 gång om dagen att det går igång så man blir överlycklig men det försvinner lika fort igen. Jag undrar vad brandinspektionen skulle säga om detta? Är det ens lagligt? Jag ska väl kunna steka mitt kött utan att bli rökskakad i lägenheten, eller!? Ändå har jag turen att ha en balkongdörr i köket så jag kan vädra men vad spelar det för roll, det är lika mycket rök här för det!? Jag testade att använda grillpannan en gång när fläktsystemet var igång och jäklar i min låda vilken skillnad det var, jag skulle kunna använda grillpannan varje dag! Och jag vet att fler har klagat om detta men det ska tydligen vara så här sägs det, kanske ska bjuda över dom på middag någon dag och dra igång grillpannan få se om dom säger likadant efter det. Gör om gör rätt Kopparstaden!
 
Nog om det här förbannade fläktsystemet, ni hör ju hur upprörd jag blir över detta och skulle kunna på gå som ett ånglok men väljer att fortsätta med middagen istället he he. Jag tycker det är så gott med grönsaker till maten medans pappa & Kevin är mer för potatis så jag ugnsrostade sötpotatis smaksatt med smoked paprika till dom sen smörstekte jag färsk broccoli och sparris till mig.
 
Till detta blev det ädelostsås och om jag minns rätt så hade jag inget mer än grädde, gräddädel, kalvfond, maizena redning, salt & peppar. Behövs inte så mycket mer än så för att dr ihop en god sås.
 
 
Enkelt & gott
 
falun - kött - matblogg - middag - sås - ädelost