Chicken Tinga Taco Soft Kit

Ikväll så testade vi en ny sak ifrån Old el paso, den är iaf ny för oss. Det är alltså en förpackning med 10 st mjuka bröd, kryddmix för kyckling och en chipotle sås. Jag såg även att den finns med fisk eller fläsk så kryddorna är väl passande till det proteinet.
 
Så här ser förpackningen ut och för 1 förpackning ska man ha cirka 500 gram kycklingfilé. Man ska blanda kryddmixen med 2 dl vatten i en kastrull och lägga ned kycklingfilén som man gjort några snitt i sen ska man koka det i kastrull cirka 15 min och vända kycklingen lite då och då.
 
Brödet kan man värma lite lätt i en stekpanna.. Och när man kokat klart kycklingfilén så ska man ta upp den på en skärbräda och dra isär köttet med gaffel, så det är typ pulled chicken. När du dragit isär kycklingen så lägger du ned kycklingen i kastrullen igen och det står att man ska koka ungefär 3 min till eller tills vätskan kokat in men min vätska försvann då aldrig så när man fyller sitt bröd så får man vara lite försiktigt så inte brödet blir dränkt i sås.
 
Jag fyllde mitt tortillabröd förutom kycklingen med sallad, picklad och rå rödlök, gurka, paprika, chipotle såsen man får med, jalapenos och sen började jag med gräddfil men det slutade med min aioli som jag gjorde i Fredags, riktigt gott till faktiskt.. Sen lite färsk timjan på toppen.
 
 
Aioli
1 äggula
½ msk vitvinsvinäger
1 tsk senap
2 dl rapsolja
salt och
peppar
2-3 krossade vitlöksklyftor
 
Vispa ihop äggulan, vinäger och senap. Häll försiktigt i oljan under vispning, först droppvis och sedan i en fin stråle. Rör ner den krossade vitlöken och smaka av med salt och peppar. Har du färska örter hemma är det gott att tillsätta det, jag hade i lite färsk timjan men detta. Om aiolin blir för tjock, späd med några droppar vatten.
 
Riktigt gott måste jag säga, jag tryckte i mig 3 st sen dippade jag även tortillachips med ostsmak i min aioli, mums!
 
En kall Stella Artois svalde jag ned middagen med.
 
Mätt & belåten
bloggse - chickentinga - kyckling - lunch - matblogg - middag - oldelpaso - recept - yum - öl
2
Joanna- Från 95- 65 kg!

mumms

Svar: Verkligen!! :D:D
Linda

Fairyland surprises

Ser gott ut!

Svar: Tackar :D det var det också!
Linda