Järpish med pasta och tomatsås, vitlök & örter

I förrgår så testade jag och Kevin en av dom nya produkterna från Scan, Järpish med smak av chili & lime. Jag valde ganska fort att göra en pastarätt av det som jag smaksatte med örter och toppade med parmesan.
 
Dessa produkter använde jag plus en bit zucchini som lyckades rymma ur bilden ;). Jag körde faktiskt på ett helt paket järpish samt 1 burk krossade tomater, 1 st hönsbuljongtärning, en näve färsk rosmarin, 1 scharlottenlök och vitlök. Ganska enkla produkter med rena smaker.
 
Hacka ned lök, vitlök, rosmarin och skiva ned zucchini, stek i smör en liten stund och tillsätt sedan järpish. Låt steka en stund sedan tillsätter du krossade tomater. Jag brukar köra i lite vatten i konservburken så man får ut allt ur konservburken så blir inte "såsen" lika tjock. Låt småputtra en stund och tillsätt även buljongtärningen som får puttra med. Smaka av med salt och peppar.
 
Bubbelvatten med is, mynta och apelsin i glaset..
 
.... och en tallrik med pasta och smakrik pastasås. Toppa med färska örter samt hyvlad parmesan.
bloggse - dalarna - falun - järpish - lunch - matblogg - recept - scan
5
rememberthiis.blogg.se

Oh vad gott det ser ut :))

Svar: Tack :)
Linda

Cecilia

Ja riktigt gott.

Svar: tummen upp
Linda

a n n i k a

Super mumsigt :D

Elin

Mums!!

Elin

Mums!!

Svar: =)
Linda