Sponsrad video: ICA

Att skapa stämning med vackra matupplägg och dukningar är matstylisten Victoria Nordströms specialitet. Här delar hon med sig av sin kunskap om stort och smått som lockar ögat och får oss att känna oss välkomna till bords.
 
Tänk att få jobba med detta, antingen för ett mat tidning eller restauranger. Att bara kunna gå in och använda ett helt lager med porslin, dukar, råvaror etc. Duka upp massor med härliga inslag, wow. Gud så roligt att få skapa så, tänk att få betalt för detta och kunna kalla det ett jobb för nog är det ett jobb allt. Jag har alltid sagt och kommer alltid stå fast vid det att man äter med ögonen. Det är så otroligt vikitigt, ser det inte aptitligt ut så kommer jag inte välja det heller. Och det är då väldigt synd att många inte förstår det, helst vissa ställen som ska vara en restaurang. Det känns inte riktigt som man brinner för det man gör då utan mer bara lagar och serverar maten. Ungefär som vissa går till jobbet för att bara stämpla in och ut, det finns inget där emellan som man bryr sig om..
 
Jag vill ha en wow känsla både av att få en tallrik serverad eller om det är jag som serverar tallriken. Inte undra på att adrenalitet går upp till max när man har gäster över på middag eller om jag är hemma hos någon annan och gör mat, pulsen är på MAX innan servering. Jag tror mitt hjärta ska hoppa ur kroppen ibland för jag har så stark puls, heeelt sjukt. Men jag har märkt att min puls även går upp precis innan jag publicerar vissa inlägg, tänk vad konstig kroppen är. Någon som jag gör för det mesta om jag har gäster hemma hos mig, så ALLTID innan jag lägger upp maten så måste jag ta mig en klunk vin, helt sjukt va? Blir som en avslappning av nått slag, nu menar jag inte att jag gör detta varje gång jag ska äta mat, jag dricker knappast vin varje dag ha ha. Men det är min lilla ritual när det vankas finare middag;).
 
 
Hur känner du själv för sånt här, äter du med ögonen? Köper du alltid saker som ser goda ut?
 
 
Sponsrat inlägg i samarbete med ICA.
 
 
 
bloggse - ica - matstylist - sponsratinlägg