Tortillabröd, grönsaker & XXL räkor


Om det är något som jag har letat efter på slutet så är det scampi räkor och eftersom dom är rödlistade igen så är det ju omöjligt att hitta. Snacka om jag blev lycklig när Elin trollar fram en påse med vannameiräkor i helgen när jag skulle kocka mat. Om du inte hört talas om dom så är det XXL räkor som finns på ICA. Det finns antingen råa eller färdigkokta som vi använde, en påse med färdigkokta innehåller cirka 50 st räkor (400g påse) och kostar ungefär 80-90:-. Sjukt smidigt att plocka ur frysen och jag kan lova att 2 påsar ligger i min frys redan, enda Ica-butiken jag hittat dessa på ännu är på Ica Maxi. Märket är alltså Ica egna märket.. Om någon vill så kan jag ta en bild och lägga ut, hojta bara till.
 
Så ni kan ju gissa vad vi, eller snarare jag för Kevin gillar inte räkor den stackaren, åt igår till lunch, RÄKOR! Jag hade gått och varit sugen på dom sen i Lördags så här skulle det njutas till max. Jag gjorde det ganska enkelt för mig som jag gillar och åt dom tillsammans med goda grönsaker, tortillabröd sen trollade jag ihop en guacomole. Räkorna smaksatte jag med finhackad röd chili, färsk timjan och salt, fräs dom lite snabbt i olja bara efter dom fått tina från frysen.
 
Guacomole
3 st avokado
3 st cocktailtomater
1/2 - 1 scharlottenlök, beroende hur stark löksmak du vill ha
saft från 1 lime
salt
några stänk tabasco.
 
Mixa ihop allt med en stavmixer och smaka av.. Jag gjorde en stor sats av guacomolen denna gång för jag använder även den som pålägg på hårt bröd eller rostad macka tillsammans med sallad och paprika.
 
 
Bubbelvatten, mynta, is och lime.
 
 Sting från jalapeno
 
 Picklad rödlök är en favorit, krispigt och gott.
 
Jag satte i mig 2 st sen tog brödet slut så jag gjorde en sallad av resten och åt med tortillachips. Såååå gott.
 
Ska jag vara ärlig så är jag sugen på denna igen ^^
bloggse - guacomole - ica - matblogg - taco - tortilla - vannameiräkor - xxlräkor
3
rememberthiis.blogg.se

Har nyss ätit men nu blev jag hungrig igen, ser sjukt gott ut :)

Kai

Ser sjukt gott ut :)

Svar: Tack snälla=)
Linda

Sabiina är namnlös

Gud vad gott :D