Bloody Mary with a twist

Såå i några veckor har jag funderat på att göra en Bloody Mary men det har inte blivit av förräns idag. Enda gången jag minns att jag smakat en BM var när jag bodde i Rättvik och sprang på Ceasars hela tiden, alltså typ 15 år sedan (nu kände jag mig plötsligt gammal) . Det var någon som hade köpt en Bloody Mary och jag fick lov att fråga om jag fick smaka den.. Mitt minne säger mig att den smakar ungefär som en tomatsoppa med sting i och jag har väl delvis rätt i det då det känns lite tomatsoppe stuk över drinken men man vill ändå ha mer av den. Nu vet jag inte riktigt hur en klassisk Blood Mary är men nu ska få mitt recept som både innehåller färsk basilika och pepparrot. Kanten på glaset har jag haft min srirachasalt på för extra upplevelse.. Recept på saltet finns i detta ---> inlägg.
 
// Soo in a few weeks, I have been thinking about making a Bloody Mary but it has not happened until today. The only time I remember I tasted a BM was when I lived in Rättvik and ran at Ceasars all the time, about 15 years ago (now I suddenly felt old). It was someone who had bought a Bloody Mary and I had to ask if I could taste it .. My memory tells me that it tastes like a tomato soup with heat and I have well partly right in it, it feels a bit like a tomato soup but you still wants more of it.. Now I do not know how a classic Blood Mary's is but now you will get my recipe that contain both fresh basil and horseradish. The edge of the glass, I have had my srirachasalt for a extraordinary experience .. Recipe of the salt contained in this ---> posts.
 
Bloody Mary
1 glas
 
0.6 dl vodka
1 dl tomatjuice
1/2 - 1 tsk riven pepparrot
1 stänk Worcestershire sauce
färsk basilika
saft från 1/2 citron
2-3 stänk tabasco
1 nypa sellerisalt
is
srirachasalt
 
Garnering:
Oliver
saltgurka
basilika
knaperstekt bacon
en god ost, jag körde LÉtivaz. Skulle vara gott med en mozzarella hårdost...
 
Dra lite citronsaft runt glasetkanten och doppa ned det i salt så du får runt hela kanten. Lägg några basilikablad i botten av glaset och tillsätt citronsaft, muddla. Blanda restrerande ingredienser i en shaker med massa is och skaka cirka 10 sekunder. Fyll ditt glas med drinken och toppa med din garnering.
 
Bloody Mary
1 glass
 
2 oz Vodka
2 oz Tomato juice
juice of half a lemon
1 teaspoon horseradish
1 dash Worcestershire sauce
2-3 dash tabasco
Fresh basil
1 pinch celery salt
ice
sriracha salt
 
Garnish:
Olives
cornichons or large pickled cucumber
basil
crispy bacon
a good cheese, i use a LÉtivaz (Gruyere is similar). Mozzarella can be very good with this..
 
Drag some lemon juice around the edge of the glass and immerse it in the salt so you get round the edge. Add some basil leaves in the bottom of the glass and add the lemon juice, Muddle. Mix all the ingredients in a shaker with lots of ice and shake for about 10 seconds. Fill your glass with drink and top with your garnish.
 
 
Tänk på att det är salt från många olika ingredienser här så en god och krämig ost är god som bryter av det hela.
 
Remember that it´s salty from many different ingredients here so a good and creamy cheese is good to break it all off.
 
! Trevlig Lördag // Have a great Saturday !
 
 
 
bloggse - bloodymary - dalarna - drink - falun - foodblog - foodblogger - matblogg - recept - recipe