Plättar deluxe (American Pancakes Deluxe)

God morgon alla fina bloggläsare, min morgon startade med ett rejält lass med plättar och massa godsaker. Kan knappast klaga någonstans på denna frukost. Jag brukar ha i frysta bär i pannkakssmeten innan jag steker dom och idag hade jag i blåbär & hallon, sen smaksatte jag med kanel och vaniljpulver. Som om inte det var rejält med godsaker så toppade jag mina härliga plättar med riven kokos, hasselnötter, pekannötter, färska blåbär, vit och mörk choklad, agave sirap, knaperstekt bacon och chokladganace på sidan om.. Räknar du kalorier så är det dags att klicka dig ifrån denna sida.
 
//Good morning all fine blog readers, my morning started with a big load of american pancakes and lots of goodies. Can hardly complain somewhere on this breakfast. I usually have some frozen berries into pancake batter before frying them and today I use some blueberry & raspberry, and for taste I put cinnamon and vanilla powder. As if that was´nt plenty of goodies I topped my lovely pancakes with grated coconut, hazelnuts, pecans, fresh blueberries, white and dark chocolate, agave syrup, crispy bacon and chokladganace on the side .. If you count calories it´s time to clicki away from this sight.
 
 Perfection on a plate
 
 adding some more agave syrup
 
 
in the dark, a lovely silhouette
 
lights on, let´s digg in
 
Jag finner knappt ord över morgonens frukost, jag är nöjd, lite paltkoma på det men det är Lördag så jag fortsätter jäsa i sängen en stund till. Kram på er..
 
//I can hardly find words of the morning's breakfast, I'm happy and satisfied. It's Saturday so I continue to cuddle in bed for a while. Hugs to you ..
 
Tryck på gilla om du gillar  ↓↓  Press the "gilla" button if you like this
bacon - blogg - blogger - bloggse - breakfast - choklad - dalarna - delicious - falun - food - foodblog - foodblogger - ganache - instafood - matblogg - panckes - plättar - yum
5
a n n i k a

Mums!

Svar: Ja du mums är en underdrift här Annika haha
Linda

rememberthiis.blogg.se

Oh vad gott!

Svar: Det var såååååååååå gott
Linda

Josefin Nilsson

Åh vad gott, blir riktigt sugen! :)

Svar: Du får göra en egen tallrik med detta Josefin :)
Linda

Amanda Eriksson

åh vad gott, synd att man redan ätit frukost:)

Svar: Ha ha men en annan dag?
Linda

Sara Ekman

Åh mums :)

Svar: He he sugen??
Linda