Chokladvåfflor med acaipulver & frozen yoghurt

 
God morgon, vet ni om att det är våffeldagen idag? Jag vaknade redan vid 06 så efter att jag legat och dragit mig i sängen en stund så studsade jag upp och gjorde några våfflor till frukost. Dagens smaksättning vart en otrolig blandning men jädrans så god:). Sen toppade mitt berg av våfflor med färska jordgubbar, raw agave och Yollibox "Hazelnutty Choco Twist" och riven kokos.
 
Våfflor
1 3/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0.5 tsk kanel
1 tsk vaniljpulver
1 msk acaipulver
1 msk kakao
en nypa salt

1 ägg
1 dl mjölk
1 dl bubbelvatten
50 g smör, smält
 
Blanda dom torra ingredienserna i en skål. Tillsätt ägg, vatten och mjölk. Vispa till en jämn smet. Tillsätt det avsvalnande smöret. Hetta upp våffeljärnet. Pensla med lite smör före första laggen. Grädda våfflorna och servera med färska bär och frozen yoghurt.
 
Trevlig Fredag!
acaipulver - ambassadör - bloggse - choklad - evasolo - foto - frukost - matblogg - recept - våffeldagen - våfflor - yollibox
2
a n n i k a

Åhhh vad mumsigt :D

Svar: Supergott och vilken start på dagen =)
Linda

felicia

Ser gott ut :)

Svar: Tack Felicia =)
Linda