Havregrynsgröt med kanel & rivet äpple

God morgon, hoppas ni har sovit gott? Jag har faktiskt sovit med fönstret öppet hela natten, första gången detta år. Det kanske har gått tidigare vad vet jag, men det var iaf riktigt skönt att få in frisk luft under natten dock var det mindre kul när när man vaknar av att folk går förbi och babblar 02-03 på natten.
 
Hur som helst, jag startade dagen med havregrynsgröt för det var riktigt länge sen jag åt det och sen var jag inte sugen på så mycket mer. Jag kryddar alltid min gröt med kanel och idag toppade jag gröten med rivet äpple. Testa det någon gång om du inte gjort det, saftigt & gott som sjutton.
 
Havregrynsgröt
1 portion
 
1 dl havregryn
2 dl vatten
1 krm salt
0.5 tsk kanel
 
Tillsätt alla ingredienser i en kastrull och låt koka upp. Vrid ner värmen något och rör om hela tiden, jag använder alltid slickepott. Låt det puttra ihop några minuter till gröten blivit tjock. Klart! Mina favoriter med att toppa gröten med är nog rivet äpple eller äppelmos, mums! Vad är dina favoriter?
bloggse - frukost - gröt - havregrynsgröt - matblogg
1
rememberthiis.blogg.se

gott :D

Svar: jajjemän :)
Linda