Recension: Kelda Grytbas, Taco.

God morgon, idag är jag uppe med tuppen. Ingen idé att ens försöker ligga kvar i sängen när man bara snorar och hostar så jag tar min morgonstund tillsammans med en kopp te och några tända ljus till att publicera inlägget angående Keldas nya grytbas Taco som vi smakade förra veckan. Jag åt den bara med grönsaker och taco chips till.
 
Tanken är att man ska steka köttfärsen och sedan tillsätta grytbasen som ska få puttra ihop. Både jag och Kevin doftade på grytbasen när vi öppnade locket så förväntningarna vart genast högre..
 
Klart för servering.
 
Vi tog maten och började äta, där kom min besvikelse. För det första, den är ganska smaklös och det höll min 8-åriga son med om. Han sa den var god men smakade inte så mycket. Jag försökte salta flera gånger för att höja smakerna med ikke sa nikke. För det andra, självklart steker jag köttfärsen i lite smör och olja som jag gör alla andra gånger jag lagar mat MEN denna gång så sipprar som en oljig vätska ut från köttfärsen. Ni ser på bilden att det nästan skär sig och det rinner ut olja och kan lova att det lämnades som en oljig hinna i hela munnen. Jag kan förstå om detta var läget om jag hade haft massor med fett i pannan men det hade jag inte. Och jag tänker vara ärlig när jag skriver inlägg, både på gott och ont, detta är inte en produkt vi kommer prova igen både pga smaken och det feta resultatet. Nu har jag en till grytbas hemma, bolognese, och jag måste ge den ett försök också men med handen på hjärtat så är det enda jag tänker på är den där äckliga, oljiga hinna i hela munnen när jag ser dessa produkter nu.
 
Har du testat någon av Findus nya grytbaser?
 
bloggse - buzzador - grytbas - kelda - keldagrytbasbuzz - recension - taco
4
Cecilia

Nej, vad tråkigt. Köttfärsen ser ju inte specielt aptitlig ut

Svar: Nej urk!
Linda

JohannaFln

Jag har testat Findus Bolognese när vi var sjuka och behövde lite quick fix. Den smakade precis som min 7-månaders barnmat Pasta Bolognese, precis samma smak. Vi slängde det som blev kvar.

Svar: Aj då, nu kände jag mig ännu mindre pepp att testa Bolognese. Var inte direkt så laddad innan efter tacosen. Tack för att du delade med dig:)
Linda

Åsa

Har också buzzat Keldas grytbaser och blev besviken. Jag kommer inte att köpa dem i framtiden.

Svar: Har nog inte hört nån som varit nöjd med dom
Linda

Linda

Har precis hämtat ut Bolognese och en annan, den där oljiga sörjan får man även när man steker färs och har i tacokryddor på påse.

Svar: Nja jag har fått det någon enstaka gång när jag stekt med bara färs och tacokrydda men men det var inget roligt första intryck av denna produkt :/ Har du hunnit testat Bolognesen nu?
Linda