YUM straight from the frying pan

Dagens lunch fick bli väldigt enkel och som ni vet av tidigare inlägg så älskar jag att mat direkt ur stekpannan. Det var ett tag sedan jag gjorde detta så det var extra gott. Idag stekte jag bara på rödlök, röd paprika och broccoli. Sen hade jag lite krossade tomater kvar sen jag gjorde pizza så jag hade ned den plus grädde. Lät det kokade ihop och drog pannan från plattan. Kläck 3 st ägg lite försiktigt och lägg direkt i pannan, på med massa mozzarella, färsk rosmarin, salt och chili flakes.. Jag hade även på färsk parma sen kör du in stekpannan i ugnen på 200 grader C cirka 5-8 min beroende hur du vill ha ägget, tänk på att maten fortsätter att stekas när du tar ut stekpannan... Toppa med mer örter och några stänk sriracha samt riven parmesan. MUMS!
 
//Today's lunch had to be very simple, as you know from previous posts, I love to eat the food right out of the frying pan. It was a while since I did this so it was extra good. Today I just fried the onion, red pepper and broccoli. Then I had a little crushed tomatoes left since I made pizza so I had it down plus cream. Let it boil up and pulled the pan from the heat. Hatch 3 eggs gently and place directly on in the pan, add lots of mozzarella, fresh rosemary, salt and chilli flakes .. I also put in some fresh parma,place the pan in the oven at 392 degrees F approximately 5-8 minutes, depending how you want your eggs, be aware that the food continues to be fried when you take out the frying pan ... Top with more herbs and a few splashes Sriracha and grated parmesan. YUM!
 
Beauty
bloggse - foodblog - foodblogger - lunch - middag - recept - recipe - tips
1
a n n i k a

Gott!

Svar: Enkelt som sjutton
Linda