Dinner for 2

Rent spontant så var det middag för mig och Malin hemma hos mig igår kväll, jag trollade fram saffransrisotto och kycklingballontine. Kycklingen fyllde jag med smoked paprikakrydda, pomamoretomater och färsk basilika sen rullade jag ihop den och hade källarrökt bog & bacon runt om. Supertrevlig kväll som vanligt! 
 
Idag har jag härjat runt hela dagen så nu måste jag lägga mig och vila en stund så det blir inte så mycket text i detta inlägg men lämnar några bilder i alla fall;).
 
Stegade in på bolaget i Borlänge och bad om en kraftigt got vin till kvällen och mannen i uniform trollade fram dessa två. Jag testade den till vänster igår, var riktigt gott ttill kycklingen. Mitt första intryck när jag bara drack vinet att det var lite torrt i munnen men det var mycket godare/bättre till maten.
 
 
 
bloggse - dalarna - falun - kycklingballontine - matblogg - middag - risotto - vin