Pasta med ädelost, handskalade räkor & ruccola

Förra veckan åt jag en av mina favorit pasta rätter som går att fixa iordning på mindre än 15 min. Jag använder mig av vanlig spagetti till denna rätt och börja med att koka spagetti enligt förpackningens instruktioner. Medans pastan kokar så trollar du ihop en pastasås bestående av grädde och gräddädel. Jag mäter inte utan häller i cirka 3-4 dl grädde i en kastrull, låt det koka upp. Sänk värmen och tillsätt gräddädel, vispa tills den smält och smaka av. Är den bra i smaken så reder du av den med maizena reding, salta och peppra efter smak & tyckte.
 
Lägg pastan i en tallrik, på med såsen, handskalade räkor, ruccola och finskuren rödlök. Ät och njut!
 
Gillar du inte räkor så kan du göra som min son och använda strimlad salami istället och toppa med ketchup, funkar lika bra.
 
Enkelt och underbart gott!
bloggse - dalarna - falun - lunch - mat - matblogg - pasta - recept - räkor - tips
1
a n n i k a

Gott!