Nyheter från Cloetta

Idag dök det ned ett litet paket ifrån Cloetta med deras senaste nyheter och jag kan meddela att jag redan satt mig mig ett X antal stycken av lakritsen;).
 
 
Läkerol lanserar ett helt nytt koncept med funtionella pastiller, Läkerol Dentafresh. Med en riktigt hög andel xylitol, hela 50% som rekommenderas av Svenska Tandläkarförbundet, hjälper dessa pastiller till att stoppa syraattacker på tänderna och förebygger därmed karies. DentaFresh släpps i tre smaker: Sweet mint, Menthol och Apple mint. Varje ask innehåller 36g och har ett rekommenderat cirkapris på mellan 14:95-19:95:-.
 
Jag har smakat alla utom Apple Mint och jag gillade båda dom smakerna men tror Menthol är ett snäpp vassare då jag vill ha lite starkare smak i munnen för att det ska kännas som att jag har en fräsch andedräkt. Dom slinker in väldigt lätt i munnen kan jag säga.. Kevin bokade alla 3 paketen direkt!
 
 
 
 
Läkerol lanserar även smaken Salty Caramel och det är en krämig lakritspastill med smak av kola och hint av havssalt. Förpackningen ligger på 25g och har ett rekommenderat cirkapris på mellan 9:95-12:95:-.
 
 
 
 
Malaco har lakritsserien Viva Lakrits och nu välkomnar dom en nyhet i familjen, nämligen Via Lakrits Kristaller som är en mjuk och krämig sötlakritskola. Sedan tidigare finns Viva Lakrits Pärlor, runda kulor med mjuk salmiak och krispigt skal och Viva Lakrits Juveler som består av seg saltlakrits. Varje förpackning innehåller 140 g och har ett rekommenderat cirka pris mellan 15-17:-.
 
Den här gillar jag, påsen är nog slut innan kvällen ha ha men jag har börjat gilla lakrits som sjutton, helst saltlakrits. Smaken påminner lite om godiset käck..
 
 
Alla dess nyheter lanserar i butik vecka 7!
 
 
cloetta - lakrits - läkerol - nyheter