Frukost i mina nya Mateus

Idag inviger jag min frukost i mina nya tallrikar. Gillar ni dom? Jag kunde inte slita ögonen ifrån dom i butiken nere på slaggatan. Jag var som förtrollad av dom, älskade färgen men vart lite tveksam när jag kom hem och ställde dom på bordet. Tror jag får inhandla lite mörkare bordstabletter, då kommer dom bli perfekta. Dessa tallrikar är verkligen höst/vinter tallrikar och jag har redan kollat ut platta, vita tallrikar jag ska köpa längre fram. Jag älskar porslin! Dessa är ifrån Mateus, kostar lite mer men är bra kvalité och jag betalar hellre för bra kvalité än att stå där med skitfult porslin efter några veckor/månader.. Mateus porslin hittar du på butiken Kol & Rosors här i Falun som ligger på slaggatan 29. Det finns ett urval av deras porslin men dom beställer gärna hem åt dig om det är något annat ur deras sortiment som inte finns inne. Det går så klart att beställa det ifrån nätet också.
 
Ser sååå många fantastiska och färgglada rätter i dessa tallrikar, massa pasta, soppor men även köttbitar med spritsad palsternackspure eller sötpotatismash! Åååh vilken toppenstart på dagen att få denna färgklick i ansiktet! Detta får min inspiration att flöda..
bloggse - dalarna - falun - frukost - matblogg - mateus - porslin
1
a n n i k a

Super mumsigt :D

Svar: :D
Linda