Våfflor med grädde & hjortron

Kevin önskade sig våfflor till middag igår men jag kände mer för pizza så jag bakade det till middag och han fick våfflor till frukost idag istället. Kände att det passade mycket bättre så och eftersom jag hade turen att få mig en fin sifon ifrån Kitchentime så gjorde jag vispad grädde till i den, så jäkla smidigt! Och sen har jag hjortron i frysen efter jag plockade för nån månad sen så jag kokade bara ihop några till en sylt. Snacka om härlig Söndagsmorgon.
 
 
Våfflor
3 1⁄2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
kanel
2 ägg
4 dl mjölk
100 g smält smör


Blanda alla torra ingredienser, tillsätt ägg och mjölk & vispa till en jämn smet. Tillsätt det avsvalnande smöret. Hetta upp våffeljärnet. Spraya *smör mellan varje gräddning.
 
* Nu är det så smidigt att grädda våfflor när Arla äntligen släppt denna Smör & Rapsolja som spray, inge mer kladd. Jag älskar denna produkt!
 
Perfect Sunday
arla - bloggse - dalarna - falun - hjortron - matblogg - våfflor
52
Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

mumms

Svar: :D
Linda

Moa

Mums, mums, MUMS!! Älskar hjortron så mycket. :)

Svar: Supergott! Ja det är gott men jag älskar inte det direkt som dig :P
Linda

sandra

men åh så gott det ser ut!

Svar: Tack Sandra :D
Linda

JUNITJEJ

Det ser fantastiskt gott ut!

Svar: Sååå gott!! Våfflor funkar alltid ;)
Linda

Emiza

mums

Svar: Oh yes!
Linda

Emmelie

Åh vad gott! :)

Svar: Verkligen :D
Linda

GirlTyping

Vad gott det ser ut :)

Svar: Tack
Linda

FrökenTV, bloggen om tv och film

mums

Svar: Yes!
Linda

Lowas Art

Gott! =)

Svar: Jajjemän ;)
Linda

Erica

Detta såg himmelskt gott ut :}

Svar: Det var ganska himmelskt också ;)
Linda

Marja - Baka Sockerfritt

Nu blev jag bra sugen på våfflor! Jättefina bilder!

Svar: Tack snälla !
Linda

corneliaeriksson.blogg.se

JAG DÖR VAD GOTT! Måste äta våfflor denna veckan.

Svar: Ha ha gör det :)
Linda

Robex Lundgren

mums

Svar: Minst sagt :P
Linda

Jasmine

Dina bilder är så fantastiskt fina och det inspirerar mig.
Kram

Svar: Tack snälla :). Vad glad jag blir! Kram kram
Linda

Petra

Åh, då var det bestämt! Våfflor till middag ikväll! :D

Svar: Haha härligt!!
Linda

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Gud vad gott! :)

Svar: Verkligen!!
Linda

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Men åh så gott. Älskar våfflor och hjortron :D

Svar: Då får du göra det någon dag :)
Linda

Viktoria

Så mysigt och gott med våffelfrukost!

Svar: Supermysigt :)
Linda

Felicia - Konstverk och mammaliv.

Herregud vad gott! Vilken lyx att få våfflor till frukost. :D

Svar: Haha ja men man ska lyxa till det ibland, eller hur?
Linda

Maria at inredningsvis

MMMMM JA TACK släng gärna hit dem genom skärmen haha :)

Idag har jag söta barnrum på bloggen :)

Ha en fin vecka !

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

Svar: Hahaha blir lite svårt att kasta över några :p
Linda

Amanda

Fy tusan så gott det ser ut! Magiskt fina bilder också!

Svar: Tack :)
Linda

Tina

Ohhh vad gott! jag hade dock bytt hjortron mot jordgubbssylt :)

Svar: Ja gillade inte hjortron förut men lite mer nu :). Kan rekommendera skagen på våfflor, såååååå gott!!
Linda

Amanda Forsman

Ser sååå gott ut!

Svar: Top notch :)
Linda

Angelica

Mums! Såg jättegott ut :)

Svar: Härligt!
Linda

Ylva

Åh! Hjortron är ju något av det allra godaste som finns :)

Svar: Ja jag hade turen att kunna plocka mina själv :)
Linda

ISA

aaamen duuu, så så gott! <3 ser det ut som hehe ;)

Svar: Haha det var de :)
Linda

Hanna Karlsson

Åh så gott det där ser ut. Jag älskar våfflor!

Svar: Du får göra till helgen :)
Linda

Malin Wederberg

Så gott! :D Fina bilder.

Svar: Tack :)
Linda

Emmy's Life

Så mumsigt! Blev riktigt sugen på våfflor nu :)

Svar: Haha du får göra det då :D
Linda

Alice

Men jag dör vad gott. Supermysig blogg du har. Fina bilder! :)

Har just nu veckans blogg på min blogg. Var med du också! :)

Svar: Tack :=)
Linda

Fani

Ae men lägg av så gott!!

Svar: Haha sorry :P
Linda

Annster

Så gott :)

Svar: Verkligen gott
Linda

knaperbloggen

Mums vad gott det ser ut!

Svar: Tack ;)
Linda

classica.blogg.se

med tanke på hyr nyttigt/bra hjortron egentligen är så har man funderingar på varför man inte äter det oftare, nu har jag fått idéer tack vare dig. Tackar så mycket.

Svar: Ja :) Det var så lite så !
Linda

Rebecca Persson

ÅH vad gott det ser ut!!

Svar: Tack Rebecca =)
Linda

coffeeandcupcake.blogg.se

Mums va gott :)

Svar: Super :)
Linda

Rad Girl

Jag måste göra det här nu!! Jag är super sugen nu!! <33

Svar: Haha görr'e!!
Linda

Rebecca Wahl

mums! ser as gott ut

Svar: Tack
Linda

Elin

Ser väldigt mumsigt ut! :D <3

Svar: Tack Elin
Linda

Isabella [ Fotografi ]

Så otroligt gott det ser ut! :)

Svar: Tack Isabella :-)
Linda

Dixi Wonderland

Älskar våfflor, så gott :D

Svar: Du får göra det till helgen Dixi :)
Linda

Linnea

men alltså jag dör dör dör vad gott!!

Svar: Nej snälla dö inte Linnea :)
Linda

Robex Lundgren

mums

Ida

Åh vad gott! Älskar hjortronsylt till mina våfflor :)

Svar: Härligt Ida
Linda

carina

Åh så gott det ser ut! :)

Svar: :)
Linda

Linn Strömberg

Åhh vad underbart!

Svar: Kan jag lova!
Linda

Nathalie Isaksson

Åh vad gott det ser ut! längesedan man käkade våfflor

Svar: Då får du göra ett lass :)
Linda

a n n i k a

Åhhh underbart gott! :D

Svar: Verkligen :D
Linda

Ronja Therese

Ser otroligt gott ut! :)

Svar: Tack Ronja :)
Linda

sannets.blogg.se

Det där såg väldigt gott ut :)

Svar: Tack! Du får göra egna till helgen :)
Linda

Frida

Åh så gott! :D

Svar: Toppen :)
Linda

Daniella

Men åh det ser sååå gott ut :D

Svar: Tack Daniella :)
Linda