Ost, kex och skaldjursgryta med saffran

I Fredags så kom min syster med bebis på besök över helgen och Anna hade som förslag att äta Fisk- & skaldjursgryta med saffran och eftersom det var riktigt lämge sen jag åt det så fick det bli det men vi började med att mumsa på brie, ädelost, kex, marmelad, chips/rotfruktschips tillsammans med ett glas vitt.
 
Jag har inget recept på grytan tyvärr då jag kastade ihop nått bara men den innehåller potatis, lök, morot, fänkål, saffran, smör, tomatpure, vatten, grönsaksbuljong, vitt vin, lax, torsk och blåmusslor. Jag gjorde även egna krutonger till sen hade vi lite gräddfil smaksatt med vitlök ovanpå samt handskalade räkor, örter och riven chili.
 
Sen ramlade platkoman in totalt, mätta och belåtna kröp vi till kojs.
 
fisk - gryta - matblogg - saffran - skaldjur - soppa