Lunch på 10 min (Lunch @ 10 min)

Jag tror att jag åt denna lunch förra veckan och jag kommer göra nått liknande idag, dels för det är så jäkla gott och dels för det går så himla snabbt att trolla fram den. Pasta tar cirka 8 min att koka, vannameiräkorna är redan färdigkokta när jag tar upp dom från frysen så det är bara att tina dom och steka på med lite kryddor. Jag tror jag använde mig av salt, peppar,hackad vitlök samt färsk chili förra veckan, sen smörstekte jag färsk, grön sparris och toppade rätten med finhackad persilja. Det är även gott at toppa med riven parmesan. Så denna lunch blir klar på typ 10 min om du tagit upp räkorna ur frysen cirka 1 timme innan så dom hunnit tina.
 
//I think I ate this lunch last week and I will do something similar today, partly because it is so darn good and partly because it goes so fast to do it. Pasta takes about 8 minutes to boil, vannamei shripms is already cooked when I take them from the freezer, so just defrost them and fry in a little seasoning. I think I used salt, pepper, chopped garlic and fresh chili last week, then I butter fried fresh, green asparagus and topped with finely chopped parsley. It is also good at top with grated Parmesan. So this lunch will be ready in about 10 minutes if you defrost the shrimps from the freezer about 1 hour before.
 
Dagens pastarätt tror jag att jag smaksätter med tomatpesto, det är bara att tillsätta 1-2 tsk i pannan när du fräser på räkorna och sen toppar jag nog med riven parmesan som jag har i en påse. Ett tips är att när du har kokat klart pastan och häll av det mesta av vattnet så brukar jag låta silen med pastan hänga över kastrullen som jag kokade pastan i, hälla ned pastan samt lite av vätskan i stekpannan där du har det du stekt och röra om allt så det blandar sig då blir det lite mer "såsigare" pasta (vattnet fungerar som en redning då det är stärkelse i vattnet från pastan) och pastan suger i sig alla smaker från pannan som en svamp.
 
//Today's pasta dish I think I flavor with tomato pesto, it's just adding 1-2 teaspoons in the pan when you frie the prawns and then I probably top it of with grated Parmesan cheese I have in a bag. One tip is that when you have boil the pasta and pour off most of the water so I usually let the strainer with pasta hanging over the pan I cooked pasta in, pouring down the pasta and some of the liquid in the pan where you have your fried food and stir everything so it mixes then it becomes a little more like a sauce (water acts as a thickening as it´s starch in the water from the pasta) and the pasta absorbs all the flavors from the pan like a sponge.
 
Men nu kurrar min mage på bra här så dags att göra mat, tur det går fort :).
 
// But now my stomach is so hungry so it´s time to make food, lucky that it goes fast :).
 
bloggse - instafood - lunch - matblogg - pasta - räkor
21
Veronica Wallgren

Gott!

Svar: Så enkelt och gott =)
Linda

a n n i k a

Gott!

Svar: Mumma!
Linda

Linn Strömberg

Herre vad gott!!

Svar: Verkligen!
Linda

josephine Asplund

Mums :)
Lycka till med bloggen & hoppas du får en fin eftermiddag!
Kramar<3

Svar: Tack
Linda

Fani

Såg verkligen galet gott ut :)

Svar: Tackar Fani
Linda

therese

Men så hungrig jag blev! Såg helt underbart ut!

Svar: Ha ha okej hoppas du fick lite mat i magen då :)
Linda

Sanna

Men gud så gott det ser ut :D

Svar: Tack Sanna :)
Linda

Cassandra Haraldsson

Mums så gott! :)

Svar: :D
Linda

ISA

pasta är ju så gott alltså! mums!

Svar: Exakt ^^
Linda

Cecilia Andersson

ååååhh vad gott !! och snabbt ---> låter topp!

Svar: Jajjemän !! :D
Linda

Emilia Åkerberg

Ser riiktigt gott ut! :)

Svar: Tack snälla =)
Linda

Ninni

Mums vad gott! Ska prova receptet :)

Svar: Härligt =)
Linda

Robex Lundgren

fin blogg

Svar: Tack
Linda

Ebba

Ser super gott ut!!

Svar: Tack Ebba
Linda

Moa

Guu va gott! Älskar pasta :)

Svar: Du får testa receptet =)
Linda

FrökenTV, bloggen om tv och film

mums

Svar: :)
Linda

Susanna

Ser sjukt gott ut, och skönt när det går så snabbt också!

Svar: Tack =) Ja verkligen!
Linda

Ninni

Provade receptet och det var verkligen supergott! :D

Svar: Men vad roligt att du gillade det :)
Linda

Elin

Hej hej!

Vi har gjort en artikel med mumsiga rätter som går riktigt snabbt att laga där vi tagit med ditt inlägg: http://blogg.se/article/2016/march/snabb-mat.html

I artikeln kan man också rösta på vilken rätt man blir mest sugen på. Artikeln kommer upp på måndag.

Ha en fin dag!
Bloggredaktionen


Svar: Wooooho, tack vad kul =) Det ser jag fram emot. Tack vad glad jag blir <3.
Linda

Anna

Oh så gott det ser ut/låter!

Svar: Tack <3
Linda